Wednesday, January 9, 2008

Ahlan HIjrah 1429


Akhiri tahun 1428 Hijrah ini dengan doa selepas Asar sebanyak 3 kali:

"Segala puji, segala puja, hanya untukmu Ya Rabbal Alamin. Salam kasih serta salawat sanjungan untuk Rasulullah serta ahli keluarganya dan sekalian sahabatnya yang mulia.

Ya Allah ,andainya pada tahun ini, hamba-Mu telah melakukan perkara yang Engkau tegah, tetapi hamba-Mu ini masih belum bertaubat, sedangkan Engkau tidak melupai dan tidak meredhanya, bahkan Engkau Ya Allah, merahmati hamba-Mu ini dengan kelembutan dan kasih sayang-Mu dan tidak menimpakan azab ke atas hamba-Mu ini, serta masih menjemput hamba-Mu untuk bertaubat kepada Mu Ya Allah, walaupun hamba-Mu bertindak jahat terhadap-Mu, maka demi kasih-Mu, demi rahmat-Mu Ya Allah, hambamu bermohon ampun seluhur jiwa, "Ampunkanlah Daku Segalanya".

Ya Allah, andainya pada tahun ini, hamba-Mu ini telah melaksanakan perintah-Mu, yang selari dengan keredhaan-Mu dan Engkau janjikan balasan pahala kepada hamba-Mu ini Ya Allah, maka sudikanlah Ya Rabb, terimalah amalan hamba-Mu ini dengan sempurnanya.

Ya Allah aku bermohon di bawah zat keagongan-Mu. Ya Rabb, janganlah engkau hampakan karapanku - untuk berlindung di bawah lembayung Rahmah-Mu dan Hidayah-Mu Ya Karim.

Mulakan awal tahun 1429 Hijrah, dengan doa ini sebanyak 3 kali selepas maghrib 1 Muharam:

Segala puji, Segala Puja, Hanya Untukmu Ya Allah Ya Rabbal Alamin. Salam kasih serta salawat sanjungan untuk Rasulullah serta ahli keluarganya dan sekalian sahabat yang mulia.

Ya Allah Ya Rabbal Alamin, Engkaulah zat yang kekal dan zat yang abadi dan zat-Mu tiada permulaan serta azali hakikatnya.

Kelebihanmu Ya Allah adalah dalam keagungan-Mu dan kemurahan-Mu Ya Allah adalah dalam kekayaan-Mu. Ya Allah Ya Rahim.

Kini tibalah Tahun Baru kepada hamba-Mu, daku bermohon agar sepanjang tahun ini Engkau selamatkan aku dan lindunglah aku dari kejahatan dan tipu muslihat syaitan dan segala pembantu dan bala tenteranya.

Ya Allah, Ya Halim, bantulah hamba-Mu untuk melumpuhkan runtunan dan pujukan nafsu amarah yang mengajak hambamu kepada kejahatan.


Ya Allah, aku bermohon kepada-Mu Ya Rabb, sudikanlah Ya Allah, Engkau tumbuhkan dan suburkan rasa dan keinginan untuk menunaikan amal bakti mulia, yang membawa hamba-Mu mendampingi-Mu Ya Allah Ya Rabbal Alamin.

No comments: